از این عمل اغلب در آنژین صدری و برای رفع گرفتگی سرخرگ های اکلیلی (کرونری) قلب و هم چنین سرخرگ ها استفاده می شود. بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران عمل آنژیوپلاستی را در حدود یک الی دو ساعت انجام می دهد و اکثرا به وسیله بی حسی موضعی یا بیهوشی خفیف به صورتی که بیمار در طی عمل هوشیار و بیدار است، انجام می شود. آنژیوپلاستی می تواند تنگی و انسداد شریان های عروقی و هم چنین ترمیم آن ها را در عروق قلبی انجام دهد. چنانچه انسداد رگ ها بسیار باشد و ممکن است در اغلب موارد بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران ترجیح دهد به جای آنژیوپلاستی یا استنت گذاری، عمل قلب باز را انجام دهد.

اطلاعات در مورد قلب و شریان های قلبی از طریق آنژیوگرافی امکان پذیر است و یک راه تشخیص بیماری های قلبی است. در مقاله های قبلی بهترین دکتر آنژیوگرافی در تهران را جمع آوری کرده ایم تا اطلاعات کامل درباره بهترین دکتر در شهر تهران داشته باشید.

روش شناسایی بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران

یکی از مهم ترین اقدامات در انجام آنژیوپلاستی، یافتن بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران می باشد. حال به منظور این که بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران را بشناسید باید به موارد زیر توجه نمایید.

  1. اولین قدم در پیدا کردن بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران این است که از اطرافیان، دوستان و آشنایان تحقیقات محلی انجام دهید و سپس گزینه های پیشنهادی را مورد بررسی قرار بدهید، به این علت که ممکن است برخی نظرات برای دیگران اهمیت زیادی نداشته باشد و دلیل محکمی برای انتخاب یا رد یک دکتر نباشد ولی برای شما اولویت محسوب شود.
  2. با در نظر داشتن این که در کدام شهر و منطقه سکونت دارید، این امکان وجود دارد که چندین دکتر آنژیوپلاستی وجود داشته باشد که شما آن ها را نشناسید اما پزشک عمومی یا پزشک خانوادگی تان به خوبی آن ها را می شناسند و با توجه به خصوصیات شما و اطلاع از هدف شما در انتخاب بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران کمک شایانی خواهد داشت.
  3. گزینه بعدی برای یافتن بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران این است که به راحتی می توان به کمک سایت ها و شبکه های اجتماعی در مدت زمان کوتاهی بهترین دکتر را پیدا کنید. از ویژگی های فضای مجازی این است که بهترین دکترها را مقایسه می نماید و هم چنین نظرات مراجعین را در سایت خود می گذارد تا به کمک این موارد بهترین انتخاب را نمایید.
  4. داشتن بورد تخصصی در زمینه بیماری های قلبی و آنژیوپلاستی به این معنا است که دکتر موردنظر در این زمینه تجربه، سابقه و مهارت کافی را دارا می باشد و در سمینارها، سخنرانی ها و آزمون های بسیاری شرکت کرده و از نظر بار علمی زیاد می باشد، این عوامل یکی از مهم ترین موارد برای انتخاب بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران می باشد.

اقدامات قبل از آنژیوپلاستی

  • پیش از اقدام به آنژیوپلاستی باید به بهداشت فردی خود توجه کنید و دوش بگیرید و نظافت را رعایت نمایید.
  • بهتر است قبل از رفتن به بیمارستان وسیله های ارزشمند و تزیینی مانند ساعت، انگشتر، دستبند و حلقه با خود به همراه نداشته باشید و در منزل نگهداری کنید.
  • در صورتی که داروهای خاصی را مصرف می کنید لازم است دارویی که زمانش پیش از آنژیوپلاستی است را با مقدار کمی آب میل نمایید و هم چنین در صورت داشتن بیماری دیابت و مصرف قرص متفورمین بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران به شما توصیه می کند 24 ساعت قبل و بعد از آنژیوپلاستی از مصرف این دارو جدا خودداری کنید.
  • پس از این که در بیمارستان بستری شدید، پرستار بخش از شما رگ می گیرد و محل آنژیوپلاستی (کشاله ران یا سطح داخل بازو) ابتدا باید کاملا ضدعفونی گردد و سپس اصلاح می شود.
  • چند ساعت قبل از آنژیوپلاستی باید ناشتا باشید و از آشامیدن و خوردن خوراکی پرهیز کنید.

اقدامات پس از آنژیوپلاستی

  1. پس از انجام آنژیوپلاستی، به مدت یک ساعت در بخش ویژه ای در کت لب تحت مراقبت قرار خواهید گرفت و پس از 30دقیقه شما را به بخش منتقل می کنند.
  2. بعد از این که به بخش منتقل شدید، به شما غذای سبک و آبکی و نیز مایعات داده می شود. برای این که ماده حاجب از خون شما خارج گردد، به میزان کافی مایعات مصرف کنید.
  3. چند ساعت پس از این عمل، بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران لوله وارد شده در رگ را خارج می کند و قسمت مورد نظر را به مدت 20 دقیقه فشار می دهد تا خونریزی نکند و پس از آن پانسمان می نماید، سپس پرستار، به مدت 6 الی 8 ساعت کیسه شن یا کمربند مخصوصی را روی محل پانسمان قرار می دهند.
  4. تا چند ساعت پس از خارج کردن لوله ی داخل رگ، باید به پشت دراز کشیده و این کار موجب جلوگیری از خونریزی می شود.
  5. برای پرهیز از خونریزی هرگز پاهای خود را روی هم نیاندازید.
  6. در صورت عطسه، سرفه و خنده ی بلند جهت اجتناب از خونریزی روی پانسمان را فشار دهید.
  7. پس از انجام آنژیوپلاستی بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران شما را به مدت یک روز در بیمارستان بستری می کند و پس از یک روز مرخص می شوید.
  8. قبل از ترخیص، پانسمان محل آنژیوپلاستی برداشته می شود و دیگر نیازی به پانسمان ندارد، تنها توصیه این است که محل را کاملا تمیز و خشک نگه دارید و از زدن هرگونه کرم و مواد گیاهی به آن جدا خودداری فرمایید.
  9. در زمان بالارفتن از پله ها تا حد امکان از خم کردن و فشار آوردن پایی که بر روی آن آنژیوپلاستی قلب انجام شده اجتناب نمایید.
  10. در مراقبت های بعد از آنژیوپلاستی سر و گردن خود را بالا نیاورید یا دست تان را زیر سر خود نگه ندارید.
  11. در صورت ضرورت به سفر هوایی حتما باید قبل از آن با بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران مشورت های لازم را انجام دهید.
  12. بعد از ترخیص می توانید به منزل خود رفته و دوش بگیرید، ولی باید توجه داشته باشید که تا یک هفته نباید در وان حمام بنشینید.
  13. در هفته اول پس از آنژیوپلاستی توصیه می شود از مهمانی های خانوادگی پرهیز نمایید و از نشستن و ایستادن های طولانی خودداری نمایید.
  14. به مدت یک هفته از کوهنوردی و راه رفتن در سربالایی و سرازیری دوری نمایید.

کلام آخر

سایت جراحتو از شما عزیزان سپاس گزار است که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، ما در این مقاله شما را با بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران، اقدامات قبل و بعد از آنژیوپلاستی آشنا ساختیم، آرزومندیم مطالب گفته شده برای شما سودمند واقع شده باشد. هم چنین می توانید در صورت داشتن سوال و یا مشاوره با شمار های ذکر شده در مقاله تماس حاصل فرمایید.