یکی از رایج ترین اختلالات کلیه و مجاری ادراری، سنگ کلیه می باشد که به دلایل متعددی شکل می گیرد و مهم ترین عامل به وجود آمدن آن، رسوب شدن ترکیبات ادراری غلیظ اعم از: املاح و نمک می باشد. ابعاد سنگ کلیه متفاوت است و به رنگ زرد یا قهوه ای متغیر می باشد. بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران خاطر نشان می کند؛ در صورتی که این سنگ ها کوچک باشند، به طور طبیعی از طریق ادرار دفع می شوند. ولی اگر اندازه آن بزرگتر باشد، نیازمند سنگ شکن و در مواقع اضطراری تر جراحی های لازم صورت می گیرد.

این سنگ ها تا زمانی که بی حرکت و ثابت باقی بمانند، هیچ گونه عارضه و دردی را پدید نمی آورند و حتی ممکن است فرد به وجود آن پی نبرد، اما وقتی که شروع به حرکت می کند و تکان می خورد، مشکلاتی را با خود به همراه دارد.

علائم سنگ کلیه به شرح زیر می باشد:

  1. در صورت ابتلا به عفونت، ممکن است فرد دچار تب و لزر شود.
  2. دردهای پی در پی در بخش پهلو و پشت
  3. ادرار با سوزش همراه باشد.
  4. حالت تهوع و استفراغ
  5. کاهش حجم ادرار
  6. تعداد نوبت های ادرار بیش از حالت عادی باشد.
  7. مواجهه شدن با ادرار بدبو و تیره رنگ( صورتی، قرمز و یا قهوه ای رنگ)

روش های شناسایی بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران

با در نظر داشتن به این موضوع که سنگ کلیه جزء بیماری های حساس محسوب می شود و در صورت تاخیر در درمان به موقع آن، ممکن است به سنگ شکن و جراحی نیاز داشت، بنابراین تشخیص به موقع آن بسیار حائز اهمیت می باشد. از این رو باید در یافتن پزشک معالج کوشا بود و پزشکی را انتخاب کرد که نسبت به تخصص خود، مهارت های کافی را داشته باشد و در زمینه سنگ کلیه مدرک تخصصی مرتبط را اخذ نموده باشد و به کمک معاینه و به سونوگرافی و آزمایشات مربوطه نوع سنگ کلیه و سایر عوامل آن را تشخیص دهد. با تمام این تفاسیر تنها نکته مهم، شناسایی بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران می باشد که در ادامه راه های یافتن آن را برای شما شرح می دهیم.

از جمله روش‌های شناسایی بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران عبارتند از:

  • این امکان وجود دارد که در میان اقوام و آشنایان شما شخصی برای درمان سنگ کلیه نزد پزشک متخصص رفته باشد و در صورت رضایت ایشان، بهتر است که مشخصات و آدرس بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران را بگیرید و به صورت حضوری نزد ایشان بروید.
  • معمولا متخصص سنگ کلیه در بهترین بیمارستان دولتی در ایران خدمت رسانی می کند، بنابراین با مراجعه به این بیمارستان ها می توانید بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران را شناسایی نمایید.
  • یکی دیگر از روش های شناسایی بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران جست و جو کردن در فضای مجازی و یافتن مشخصات دقیق پزشک موردنظر می باشد.
  • ممکن است در صورت بروز علائم درد و ناراحتی ابتدا نزد بهترین دکتر داخلی در ایران بروید و ایشان با تشخیص سنگ کلیه، شما را به بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران ارجاع دهد و به این طریق پزشک موردنظر را می یابید.

عوامل تشدید سنگ کلیه

عوامل متعددی در تشکیل سنگ کلیه دخیل می باشند که موجب افزایش احتمال ابتلا به سنگ کلیه می گردند. بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران برخی از این عوامل را شرح می دهد تا از بروز و افزایش ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری بعمل آورد. از جمله این عوامل عبارتند از:

  • بیماری های سیستمیک: برخی از بیماری های سیستمیک باعث تشدید ابتلا به سنگ کلیه می شوند که از جمله این بیماری ها عبارتند از: چاقی و افزایش وزن، نقرس، هیپرپاراتیروییدیسیم، اسیدوزتوبول کلیه می باشد. بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران، بیماری دیابت را نیز جز این دسته می داند و در صورتی که رژیم غذایی نادرست و افزایش وزن همراه باشد، خطر ایجاد سنگ کلیه را به خصوص در خانم ها چند برابر می نماید. لازم به ذکر است که بیماری التهابی روده و اسهال مزمن نیز با اختلال روند جذب آب و کلسیم منجر به ایجا سنگ کلیه می شود.
  • سابقه خانوادگی: اشخاصی که دارای سابقه خانوادگی سنگ کلیه می باشند و یا این که خود، قبلا مبتلا به سنگ کلیه بوده اند، نسبت به سایر افراد بیشتر در خطر ابتلا به سنگ کلیه می باشند.
  • برنامه و یا رژیم غذایی نادرست: بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران در رابطه با رژیم غذایی چنین بیان می کند که: پروتئین های گیاهی خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهند و پروتئین های حیوانی تشدید کننده خطر سنگ کلیه می باشند. بنابراین اشخاصی که رژیم غذایی نادرست را در پیش بگیرند با عوارض سنگ کلیه مواجه می شوند. لازم به ذکر است که مصرف بیش از حد نمک منجر به افزایش سنگ های کلسیمی می شوند.
  • مصرف نامناسب کلسیم: همانطور که می دانید، مصرف درست کلسیم باعث سنگ کلیه نمی شود و افراد طبیعی با مصرف کلسیم، روزانه تنها شش درصد آن را به کلیه ها انتقال می دهند و با افزایش این مقدار خطر ایجاد سنگ کلیه را تشدید نمی کنند. دلیل اصلی افزایش ادراری کلسیم افزایش جذب روده ای کلسیم با رژیم غذایی طبیعی می باشد. بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران به منظور واضح سازی این مطلب چنین بیان می کند که: کم کردن مصرف لبنیات منجر به افزایش سنگ‌های اگزالاتی می شوند و در نهایت غلظت ادرار را افزایش می دهد. با تمام این تفاسیر افراد سنگ ساز تنها به مصرف خوراکی کلسیم افاقه نمایند و قرص های خوراکی را مصرف نکنند تا مشکلی پدید نیاید.
  • کم آبی: طبق تحقیقات به دست آمده و سخنان بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران، در صورتی که حجم ادرار کمتر از یک لیتر در شبانه روز باشد، خطر ابتلا به سنگ کلیه افزایش می یابد و اگر حجم ادرار بیش از دو لیتر در شبانه روز باشد، خطر تشکیل سنگ کلسیمی کاهش می یابد. نکته حائز اهمیت این است که سختی آب باعث تشکیل سنگ های کلسیمی نمی شود و در واقع ترکیب آب دخالتی در سنگ سازی ندارد و تنها کاهش مصرف آب است که منجر به سنگ سازی می شود.

انواع روش های درمانی سنگ کلیه

درمان سنگ کلیه متفاوت می باشد و بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران با توجه به اندازه سنگ و نوع آن، از روش های مختلفی بهره می جوید. در برخی مواقع به تشخیص بهترین دکتر کلیه در ایران و طبق نظر بیمار، درمان سنگ کلیه ای که بسیار کوچک است و درد، ناراحتی و همچنین عفونت را همراه ندارد، رها می کنند و آن را به حال خود می گذارند تا به مرور زمان دفع گردد. اما اگر این سنگ ها منجر به عفونت های پی در پی شوند و یا عملکرد کلیه را مختل نمایند، بهترین دکتر اورولوژی در ایران به درمان آن می پردازد.

از جمله روش های درمانی سنگ کلیه عبارتند از:

  1. درمان خانگی: در صورتی که سنگ کلیه به اندازه کمتر از یک میلی متر باشد، جزء سنگ ریزه به حساب می آید و با درمان های خانگی قابل دفع است. این درمان های خانگی شامل: مصرف مواد غذایی و دمنوش های تسهیل کننده دفع و تسکین کننده درد می باشند.
  2. دارو درمانی: بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران در صورتی که با سنگ کلیه بزرگ تر از یک میلی متر و کوچک تر از پنج میلی متر مواجهه شود، از روش دارو درمانی برای دفع سنگ بیمار  استفاده می کند. این داروها به دلایل متعددی تجویز می شوند، از جمله: سهولت در دفع سنگ کلیه، تسکین کننده درد و ضد تهوع و … می باشد.
  3. جراحی سنگ کلیه: اگر سنگ کلیه بزرگ تر از شش میلی متر باشد و فرد قادر به دفع آن نباشد، بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران، جراحی را توصیه می کند. در صورتی که سنگ در عملکرد کلیه خلل ایجاد کند و یا این که درد ناشی از سنگ کلیه طاقت فرسا باشد، تنها راه حل جراحی سنگ کلیه می باشد.

کلام آخر

در اکثر مواقع می توان با رعایت برخی عوامل و تغییر سبک زندگی از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری به عمل آورد. بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران در رابطه با انواع مختلف سنگ کلیه چنین بیان می کند که این سنگ ها انواع مختلفی دارند و با توجه به شرایط هر بیمار متنوع می باشد. انواع سنگ کلیه شامل: کلسیم، اسید اوریک، سیستین و استروویت می باشد.

از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران آشنا کند و امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد. لازم به ذکر است که در صورت داشتن سوال و یا مشاوره با شماره های ذکر شده تماس حاصل فرمایید.