بهترین وکیل کیفری در رشت از جمله وکلایی است که به بهترین شکل از موکل خود می تواند دفاع کند. عملکرد وکیل کیفری با حوزه های دیگر وکالتی متفاوت است. در این زمینه، وکلا به طور ویژه با حقوق اشخاص سر و کار دارند. به وکیل کیفری، وکیل مدافع که به معنی محافظ و دفاع کننده می باشد نیز می گویند.
مطابق با اصل 35 قانون جمهوری اسلامی در تمامی دادگاه ها خوانده و خواهان، هر دو حق انتخاب وکیل دارند و حتی اگر نتوانند حق الوکاله وکیل را بپردازند و از انتخاب وکیل مورد نظر عاجز باشند، دادگاه می تواند برای آن ها وکیل تعیین نماید. دادگاه های کیفری به این صورت است که در ابتدا قرار مجرمیت صادر می‌شود و سپس طبق کیفر خواست، نوع مجازات در دادگاه تعیین می گردد و به طرفین اعلام می شود و در صورت تایید آن و عدم تغییر، حکم اجرا می شود.
از جمله جرایمی که وکیل‌ مدافع از آن به عنوان بهترین وکیل کیفری در رشت دفاع می کند، مسائلی مربوط به کلاه برداری، خیانت در امانت، قتل، قاچاق، جرایم اقتصادی، ربا و مواد مخدر می باشد؛ بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران می تواند تمامی این مسائل را برای مردم عزیز شهر تهران حل کند.
وظایف بهترین وکیل کیفری در رشت چیست؟
بهترین وکیل کیفری در رشت، وظیفه دارد دعوی موکل خود را برای درخواست تمامی مطالبات او به صورت شکوائیه تهیه کند. وکلا باید در ابتدا با علم کافی و تسلط به قوانین ذکر شده پرونده مورد نظر را مطالعه نمایند و در صورت قابل دفاع بودن، با اخذ پرونده از آن دفاع کنند. در صورتی که جرم در چارچوب قانون باشد، بهترین وکیل کیفری در رشت می تواند تخفیفی برای مجازات تعیین شده از قاضی درخواست نماید. همان طور که در مقاله بهترین وکیل کیفری در ساری گفته شد، وکیل کیفری می تواند با جمع آوری مستندات و مشاهدات و ادله، در روند بازجویی و دادرسی نیز موثر باشد و در خصوص پرونده هایی مثل قتل، سرقت، کلاه برداری، زورگیری و… از موکل خود دفاع کند.
مزایای بهره بردن از بهترین وکیل کیفری در رشت
پرونده های کیفری برعکس پرونده های حقوقی که نیازی به حضور موکل در جلسات دادگاه ندارند، لازم است که حتما خود متهم همراه با وکیل در دادگاه برای پاسخ گویی به قاضی حضور داشته باشد. بهترین وکیل کیفری در رشت با بررسی شکایت صورت گرفته و اتهامی که به موکلش وارد شده است می‌تواند برای درخواست تجدید نظر در رای دادگاه و مجازات تعیین شده اقدام کند.
بهترین وکیل کیفری در رشت باید تمامی مشاهدات و ادله را به صورت مکتوب و در قالب لایحه، اظهارنامه و شکواییه مطرح نماید. دعاوی کیفری تنها یک بار می توانند در دادگاه مطرح شوند. اگر اشتباهی صورت گیرد، باعث ضایع شدن حقوق فرد می شود و همچنین خسارت دادگاه نیز به متهم متحمل می گردد. استفاده از بهترین وکیل کیفری در رشت می تواند این احتمال را کاهش دهد و همچنین مدت زمان نتیجه گیری را کوتاه کند.
اگر به دنبال بهترین وکیل کیفری در مشهد و هر شهر دیگری نیز باشید، می توانید به مقالات مرتبط مراجعه نمایید.
چه زمانی باید از وکیل کیفری کمک گرفت؟
غالبا افراد در صورت مواجه شدن با یک مشکل حقوقی به سراغ وکیل می روند. گاهی مشکلات حقوقی تبدیل به کیفری می شود و جرمی را به فرد وارد می نماید. جرم های کیفری نسبت به مسائل حقوقی حساس تر می باشند و رهایی از آن سخت تر از پرونده های حقوقی است. پرونده های کیفری علاوه بر درگیری با مشکلات مالی و هزینه بر بودن، ممکن است با آبرو و جان افراد نیز درگیر باشد و متهم را درگیر زندان کند.
در این مواقع اقدامات فردی، به دلیل پیچیدگی ها مناسب نمی باشد و لازم است از بهترین وکیل کیفری در ایران کمک گرفته شود. مشاوره با یک وکیل خوب می تواند استرس و فشارها را دور کند و در اوج ناامیدی باعث امید شود. وکلای کیفری می توانند هم به دفاع از متهم و هم شاکی بپردازند. آن ها با تسلطی که به موضوع و روند دادگاه دارند، پرونده را در مسیر درستی قرار می دهند تا واقعیت ها مشخص شده و عدالت تحقق یابد.
بهترین وکیل کیفری در اهواز در این شهر بزرگ، خدمات بسیار منحصر به فرد و عالی در اختیار هر یک از موکلین و مراجعین بهترین موسسه حقوقی در اهواز قرار می دهد.
کلام آخر
پرونده های کیفری به مراتب نسبت به حقوقی سخت تر می باشند. پیدا کردن یک وکیل مناسب که هم قابل اعتماد باشد و هم در کار خود نیز تخصص داشته باشد، نیازمند تحقیق می باشد. در این مقاله، ما برای کسانی که در شهر رشت با مشکلات کیفری در جایگاه شاکی یا متهم درگیر هستند 10 تا از بهترین وکیل کیفری در رشت را معرفی کردیم.
از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم. لطفا برای دریافت مشاوره و پاسخ سوالات خود با شماره وکلای معرفی شده در سایت وکیل چی در ارتباط باشید.