بهترین وکیل مهریه در تهران کسی است که می تواند به زوجه کمک کند تا به صورت قانونی مهریه خود را از زوج طلب و اخذ کند؛ وکیل مهریه از علم و دانش کافی برخوردار است و می تواند با راه و روش درست، با زوج برای اخذ مهریه برخورد کند.

بهترین وکیل مهریه در تهران فردیست که با موکلان خود رفتار بسیار محترمانه و مودبانه دارند و می توانند سوالات آن ها را در زمینه مهریه و نحوه اخذ آن پاسخ دهند و کمکشان کنند.

وکیل مهریه از زمانی که اجرائیه صادر شده است تا انتهای مراحل مزایده، می تواند اقدام به ثبت اموال توقیف شده بدون حضور موکل کند یا این که می تواند به تنهایی مرحله توقیف ماشین و یا خانه و حساب بانکی را انجام دهد.

اگر ساکن شهر کرج هستید و به دنبال یک وکیل مهریه خوب هستید، می توانید به مقاله بهترین وکیل مهریه در کرج مراجعه کنید.

نحوه دریافت مهریه از طریق دادگاه

ممکن است این سوال به ذهن هر فردی برسد که اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟ زن از طریق دادگاه می تواند برای اخذ مهریه خود اقدام کند؛ در ادامه نحوه دریافت مهریه به این روش را برای شما شرح خواهیم داد :

  • در این صورت باید زن با کمک بهترین وکیل مهریه در تهران، اقدام به ثبت دادخواست خود در سامانه ثنا مبنی بر مطالبه مهریه نماید؛ زمانی که مهریه زن از 20 میلیون کمتر باشد، شورای حل اختلاف اقدام به حل آن می کند اما اگر از این مبلغ بالاتر بود، دادگاه به آن رسیدگی می کند.
  • زن می تواند یک درخواست ارائه دهد که مبنی بر تأمین خواسته یا همان توقیف اموال به میزان خواسته است؛ این درخواست زمانی صورت می گیرد که زن از فرار کردن مرد پیش از پرداخت دین خود جلوگیری نماید.

نحوه دریافت مهریه از طریق اجرای ثبت

زن می تواند با روش های مختلف مهریه خود را از طریق اجرای ثبت طلب کند؛ در ادامه این روش های قانونی را ذکر خواهیم کرد :

  • در صورتی که زن بخواهد مهریه خود را به روش قانونی از مرد دریافت کند باید به دفترخانه ای که نکاح آن ها آن جا انجام گرفته مراجعه کند و از آن ها درخواست نماید تا اجرائیه مهریه را صادر کنند و پس از آن که صدور اجرائیه انجام گرفت، این مسئله به مرد ابلاغ می‌شود تا او مهلت کافی جهت پرداخت حق تعیین شده داشته باشد.
  • پس از پایان یافتن مهلت جهت پرداخت کردن مهر از جانب مرد، این بار نوبت زن است که به اداره اسناد رسمی مراجعه نماید و اموال مرد را جهت توقیف کردن، معرفی نماید و در صورتی که زن در رابطه با اموال مرد اطلاعاتی در دست نداشته باشد، استعلام درخواست می کند و اداره اسناد رسمی به وسیله بانک، دفاتر اسناد و … اموال مرد را شناسایی می نماید و آن‌ها را توقیف می‌کند.
  • در برخی شرایط زن این موقعیت را دارد که بتواند مرد را ممنوع الخروج کند تا او مهریه را به طور کامل پرداخت نماید.

انواع مهریه بر حسب زمان تعیین شده

مهریه متناسب با زمان مشخص شدن آن، انواع مختلفی دارد که در ادامه قصد داریم شما را با انواع آن ها آشنا کنیم :

مهر المسمی: این نوع از مهریه را ساده ترین نوع مهریه می دانند که زمان عقد کردن تعیین می گردد؛ برای مشخص کردن این نوع از مهریه باید زوجین توافق داشته باشند؛ از این رو دیگر نیاز نیست که مهریه متناسب با شأن و شرایط زن از لحاظ شرافت و عرف خانوادگی و وضعیت اجتماعی باشد؛ بهترین وکیل خانواده در ایران می تواند به افراد جهت اخذ مهریه المسمی کمک کند.

مهر المثل: در صورتی که زوجین نتوانسته باشند مهریه را زمان عقد تعیین کرده باشند، می توانند این نوع مهریه را جایگزین نمایند؛ مطابق ماده ۱۰۹۱ قانون مدنی جهت تعیین کردن این نوع مهریه باید شرایط زن از لحاظ شرافت خانوادگی و صفات دیگر و وضعیت او در نظر گرفته شود؛ بهترین وکیل مهریه در شیراز به افراد ساکن شهر شیراز در این زمینه کمک شایانی می کند.

مهر المتعه: این نوع از مهریه مربوط به شرایطی است که مهریه زمان عقد دائم مشخص نشده باشد و شوهر پیش از انجام نزدیکی و مشخص شدن مهر، زن را طلاق دهد؛ برای پرداخت کردن این نوع از مهریه باید شرایط مالی مرد توسط دادگاه و بهترین وکیل خانواده در تهران در نظر گرفته شود.

مهریه عندالمطالبه چیست‌؟

مهریه عندالمطالبه مربوط به چگونگی اخذ آن است؛ زن در صورت تعیین مهریه به صورت عندالمطالبه، می تواند هر زمان که بخواهد پس از عقد اقدام به دریافت مهریه کند و مرد وظیفه دارد که آن را بپردازد؛ زمانی که زن تمکین نکند، مرد همچنان موظف است که مهریه را به او بپردازد اما مطابق با قانون جدید طلاق و مهریه، اگر اقدام به طلاق کنند، تنها نصف مهریه به زن تعلق می گیرد؛ شما می توانید برای اخذ مهریه از بهترین وکیل مهریه در ایران کمک بگیرید.

کلام آخر

بسیاری از خانم ها در طول زندگی یا پس از به وجود آمدن مشکل بین خود و همسرشان، اقدام به اخذ مهریه می کنند که مرد موظف به پرداخت آن است؛ خانم ها می توانند از وکیل سرشناس و مشهور در این زمینه کمک بگیرند تا مشکلشان به سرعت حل شود؛ از این رو در این مقاله مطالب مفیدی در رابطه با اخذ مهریه توسط وکیل در اختیار شما قرار دادیم و در ضمن سایت وکیل چی 10 تا از بهترین وکیل مهریه در تهران را به شما معرفی کرد.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با وکالت در زمینه مهریه دارید، می توانید با وکیل های ذکر شده در سایت تماس بگیرید.