یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

ختنه چيست؟85

از ویژگی های بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران می توان موارد زیر را نام برد: یکی از ویژگی های بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران کیفیت بالای کاری است؛ در کنار کیفیت بالا ، قیمت و هزینه ی منصفانه ای هم دارند. رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی یکی دیگر از ویژگی های بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران است. در یک کلینیک دندانپزشکی خوب، باید تمامی موارد بهداشتی رعایت بشود. تا مراجعین احساس آرامش و اطمینان خاطر داشته باشند و تعداد مکرری به آن کلینیک مراجعه داشته باشند . امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و وجود دستگاه های پیشرفته و مدرن ، از هر مطبی توقع می رود که مجهز به دستگاه های مدرن و بهداشتی باشد و کادر درمان از همه روش های درمان آگاه باشند؛ پس استفاده از دستگاه های مدرن و بهداشتی و آگاهی از تمام ر

ختنه چيست؟85

۱ بازديد
هنگامی که پسر متولد می شود، پوستی بر روی انتهای آلت‌ کودک قرار گرفته است که با انجام دادن جراحی ختنه، این پوست برداشته می‌شود؛ در واقع ختنه بیشتر در بین مناطق مذهبی مرسوم می باشد و از جمله یکی از واجبات در دین اسلام است ولی اکنون در بیشتر کشورها این جراحی را برای نوزادان خود انجام می‌دهند.
زمانی که دکتر پوست انتهایی را برمی دارد؛ آلت کودک کاملا در معرض دید قرار می‌گیرد که در بیشتر موارد برای رعایت کردن بهداشت و تمیزی انجام می‌شود.
برای انجام ختنه چه آمادگی مورد نیاز است؟
برای انجام دادن این جراحی برای فرزند خود، باید در ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید که آیا کودک پسر آمادگی کافی برای انجام دادن این جراحی را دارد یا خیر؟ شما باید در رابطه با این موضوع، نظر دکتر متخصص را بپرسید تا ایشان بگوید که آمادگی فرزند شما برای انجام این جراحی چه مقدار است.
در اکثر اوقات، بزرگسالان می توانند پس از گذشت چند روز از به دنیا آمدن نوزاد خود، این جراحی را برای وی انجام دهند اما این امکان وجود دارد که در برخی از کودکان به دلایل مختلفی مثل نارس بودن، انجام دادن این جراحی بسیار زود باشد؛ دکتر متخصص در خصوص مزایا و خطرات احتمالی توضیحات لازم را خواهد داد.
پس از این که بهترین دکتر ختنه در ایران نظر خود را ارائه داد، شما می‌توانید فرم رضایت‌نامه را برای فرزند خوب تکمیل کنید و رضایتتان را برای انجام دادن این جراحی برای فرزند خود اعلام نمایید؛ هر اندازه که انجام این جراحی برای کودکان زودتر انجام گیرد، برایشان بهتر و مناسب تر خواهد بود؛ چون که در سنین بالاتر آن ها درد بیشتری را احساس خواهند کرد.
مزایای ختنه کودک
همان طور که می دانید ختنه کردن برای نوزادان پسر از واجبات است زیرا با مزایا و فواید بسیار زیادی برای آن ها همراه است؛ این مزایا موجب شده تمامی خانواده ها نوزادان خود را ختنه کنند، در ادامه برای شما این مزایا را شرح خواهیم داد :
  • ختنه کردن می تواند ریسک مبتلا شدن به سرطان آلت تناسلی را کاهش دهد.
  • با این روش از بروز بیماری بالانوپوستیت (التهاب غده و پوست ختنه گاه) جلوگیری می شود.
  • ختنه از به وجود آمدن بسیاری از بیماری های مقاربتی از جمله STD و HIV جلوگیری می کند.
  • با کمک این روش خطر ابتلا به عفونت ادراری کاهش می یابد.
  • در صورت ختنه کردن نوزادان از بیماری فیموز (چسبیدن بسیار شدید و سفت پوست ختنه‌گاه به آلت تناسلی) جلوگیری می شود.
  • ختنه کردن خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را برای شریک جنسی کاهش می دهد و در ضمن مانع از عفونت‌ها و آلودگی‌ها در آلت تناسلی می شود.
در ادامه لیست ده تایی از بهترین دکتر ختنه در تهران را گردهم آورده ایم تا در صورتی که به دنبال متخصص ختنه می باشید، به راحتی به مقاله ما مراجعه نمایید و از اطلاعات ارائه شده آن بهره مند شوید.
بهترین دکتر ختنه در تهران کیست؟
بهترین دکتر ختنه در تهران به فردی گفته می شود که می تواند با کودکان ارتباط بسیار قوی برقرار کند و به خوبی و با آرامش آن ها را ختنه کند؛ دکتر ختنه در زمینه انجام این نوع از جراحی های سرپایی تخصص و مهارت بسیار زیادی دارد و می تواند به خوبی از عهده انجام این روش بر بیاید؛ بهترین دکتر ختنه در تهران در زمینه ختنه کودکان از سابقه بسیار زیادی برخوردار است و می تواند نظر والدین را به نحوه کار خود جلب کند.
بهترین دکتر ختنه در تهران با هر یک از کودکان رفتار بسیار مهربان و محترمانه دارد و سعی می کند با صبر و حوصله به وظیفه اش عمل کند؛ دکتر از ابزار و تجهیزات بسیار تمیز و استریل شده استفاده می کند تا سلامت کودکان به خطر نیفتد و ناحیه تناسلی شان دچار عفونت و مشکل نشود.
پس از انجام ختنه باید چه مراقبت هایی را انجام داد؟
پس از این که انجام جراحی ختنه به پایان رسید، باید از گاز استریل نرم بر روی زخم ایجاد شده استفاده کرد؛ استفاده کردن از این نوع باندها برای جلوگیری کردن از برخورد آلت نوزاد با لباس می باشد؛ بعد از انجام دادن جراحی نیز باید مراقبت‌هایی تا هنگام بهبودی کامل انجام شود؛ این نکات مراقبتی به شرح زیر اند :
  • از پمادهایی که بهترین دکتر ختنه در کرج برای بعد از جراحی برای کودک تجویز کرده است استفاده کنید و مصرف آن پس از هر بار شستشو الزامی می باشد.
  • نباید شما پوشک فرزندتان را با فشار و به محکمی ببندید زیرا نباید به آلت کودک هیچ گونه فشاری وارد شود.
  • باید به فرزندان خود لباس‌های راحتی بپوشانید.
  • پس از این که هر بار پوشک بچه تعویض شد، از گاز استریل جدید استفاده نمایید.
پس از اتمام ختنه، کودک را چگونه باید حمام کرد؟
بعضی از والدین این گونه تصور می‌کنند که پس از انجام دادن ختنه باید کودک را استحمام کرد و انجام این کار هیچ گونه مشکلی را برای فرزند پسر ایجاد نمی‌کند؛ بیشتر متخصصان این گونه توصیه می‌کنند که باید در هفته‌های ابتدایی اسفنجی را برای تمیز کردن فرزند خود استفاده نمایید و ایشان را تمیز کنید؛ در حقیقت هنگامی می‌توانید فرزندتان را حمام ببرید که روند بهبودی او را بتوانید مشاهده کنید.
مشاهده کردن چگونگی روند بهبودی فرزند بدین معنا نیست که با استفاده کردن از صابون بخش جراحی شده را ماساژ دهید؛ فقط باید با استفاده کردن از آب گرم، قسمت مورد نظر را شستشو ملایمی داد؛ بعد از بهبود یافتن کامل کودک، می‌توانید شستشو با آب و صابون را انجام دهید.
آیا انجام ختنه کودک را می توان به تعویق انداخت؟
توصیه پزشکان متخصص در این عرصه به هر یک از والدین این می باشد که باید برای انجام دادن ختنه فرزندان خود در دوره نوزادیشان اقدام نمایند؛ ممکن است برخی این گونه تصور کنند که در سنین نوزادی، او هیچ دردی را احساس نخواهد کرد اما اینطور نمی باشد؛ در نوزادان نیز زمان انجام دادن جراحی ختنه، دردی وجود خواهد داشت ولی آن ها نسبت به کودکان و بزرگسالان می توانند تجربه آسان تری در این باره داشته باشند.
در حقیقت برای انجام دادن این جراحی در نوزادان فقط از داروی بی‌حسی استفاده می‌شود و در طول جراحی کودک به طور کامل هوشیار است. ولی در صورتی که این جراحی در کودکان و بزرگسالان انجام شود، نمی‌توان آن را تنها با استفاده کردن از بی‌حسی انجام داد؛ باید برای کودکان و بزرگسالان از داروی بی هوشی استفاده کرد.
در کل هر اندازه که انجام دادن ختنه به سنین بزرگسالی موکول شود، مدت زمان روند بهبودی دردناک‌تر و طولانی تر خواهد بود؛ در نتیجه بهتر می باشد، در صورتی که شرایط برای نوزاد مناسب باشد، در سنین نوزادی این جراحی انجام شود.
ختنه در نوزادان با چه فوایدی همراه است؟
انجام دادن این نوع جراحی با فواید بسیار زیادی همراه می باشد، در حقیقت این امر موجب شده است که تمام افراد مجبور شوند این جراحی را برای فرزندان خود انجام دهند؛ در ادامه قصد داریم که مزایا انجام ختنه را برای شما ذکر کنیم :
مطابق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است؛ نوزادانی که در روزهای ابتدایی تولدشان، جراحی ختنه را انجام می‌دهند، احتمال خطر ابتلا به عفونت های ادراری در آن ها بسیار کمتر می شود؛ در ضمن در این جراحی هم تأثیرات کوتاه‌ مدت و هم تأثیرات بلندمدت قابل مشاهده هستند؛ به طور مثال بیماری‌های جنسی (STI) از جمله بیماری‌های پرخطر می باشند، چنانچه که جراحی ختنه انجام شده باشد، از بروز آن جلوگیری خواهد شد.
در ضمن والدین بهتر می توانند پسرانی که ختنه انجام داده‌اند را تمیز و ضدعفونی کنند؛ در کل انجام دادن این جراحی علاوه بر مواردی که ذکر شده است، تأثیر بسیار زیادی بر روی بهداشت و جلوگیری کردن از بسیاری از بیماری‌های دیگر خواهد داشت.
انجام جراحی ختنه چه عوارضی در بر دارد؟
همان گونه که به شما گفته شد، جراحی ختنه فواید بسیار زیادی برای پسرها دارد ولی این نکته باید در خاطر شما باشد که انجام دادن جراحی ختنه نیز مانند دیگر جراحی ها از عارضه‌های بسیار نادر برخوردار است؛ لازم به ذکر است که پیش از انجام دادن این جراحی برای فرزندتان، اطلاعات کافی در رابطه با هر گونه عوارض احتمالی و نادر آن داشته باشید؛ در صورتی که آگاهی داشته باشید، می‌توانید هنگام بروز این گونه عارضه‌ها، رفتار و عکس العمل خوبی نسبت به آنها نشان دهید.
از جمله عارضه‌های ختنه که بسیار نادر است، عفونت می باشد؛ به همین دلیل دکتر در طول جراحی، از وسیله‌هایی که بسیار استریل شده اند استفاده می‌کنند، در بیشتر مواقع عفونت‌ها خفیف می باشند و با استفاده کردن از آنتی‌بیوتیک‌ها درمان می شوند؛ در مواردی که هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، بسیار سریع به دکتر متخصص مورد نظر خود مراجعه کنید:
  • قرمز شدن
  • احساس درد
  • تورم در اطراف قسمت برش زده شده
  • چرک کردن
  • تب کردن
  • خونریزی
برخی مواقع این امکان وجود دارد که خونریزی‌های بسیار خفیفی مشاهده شوند؛ برای پیشگیری کردن از این عارضه ها، دکتر مورد نظر سابقه‌های پزشکی خانوادگی مرتبط با خونریزی، سلامتی و درمانی را پرس و جو خواهند کرد؛ خونریزی‌هایی که ایجاد می شوند، گاهی بعد از گذشت مدت کوتاهی متوقف می‌شوند ولی گاهی این امکان وجود دارد که نیاز به بخیه مجدد در آن ناحیه و یا انجام جراحی و زیبایی باشد.
در صورتی که خونریزی مشاهده شود، بهتر است برای اطمینان خاطر خود به پزشک مربوطه مراجعه کنید تا رسیدگی‌های لازم انجام گیرد.
کلام آخر
سایت تاپتنا سعی بر این داشته تا شما عزیزان را با متخصصین ختنه آشنا کند و امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شود و در صورت نیاز می توانید به لیست ده تایی بهترین دکتر ختنه در تهران مراجعه کنید و به صورت حضوری نزد یکی از این پزشکان بروید و فرزند خویش را ختنه نمایید.
از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما بی نهایت متشکریم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با مقاله ما دارید می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.