ختنه به روش های مختلفی انجام می گیرد اما دو روش سنتی و حلقه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه این مقاله به این دو روش می پردازیم:

ختنه به روش سنتی: در این روش پوست ختنه گاه کودک را توسط گیره ای که برای این کار طراحی شده است می کشند و از سر پهن آلت تناسلی به طرف بیرون کشیده می شود. فشار گیره از خون ریزی رگ های خونی پوست ختنه گاه، جلوگیری می کند. در پسران بزرگ تر یا در افراد بالغ، برشی دور پایه پوست ختنه گاه ایجاد می شود و پوست ختنه گاه به عقب کشیده شده و بعد به فاصله ای از سر آلت تناسلی بریده می شود. معمولا برای بستن لبه های پوست، از بخیه استفاده می شود. برخی از افراد بر این باورند که کودکان در این لحظه دردی را حس نمی کنند اما بیشتر منابع معتقدند که در این روش، بی حسی موضعی مورد نیاز است.

ختنه به روش حلقه ای: روش حلقه جزء روش های بدون خونریزی می باشد و روش انجام آن به این صورت است که ابتدا حلقه ای نسبتا تنگ را به دور آلت تناسلی نوزاد می اندازند و با نخ به خوبی گره می زنند در نتیجه خون به قسمت بالایی نرسیده آن قسمت به مرور سیاه می شود و پس از گذشت پنج تا هفت روز قسمت سیاه خواهد افتاد.

این روش را نباید برای بعضی کودکان انجام داد به عنوان مثال کودکان دچار نقص شکلی مشخص در آلت تناسلی نباید با استفاده از این روش ختنه شوند، زیرا روش حلقه ای دقیق نیست و می تواند گسترش دهنده بدشکلی آلت باشد، در صورتی که بد شکلی آلت بسیار مشهود باشد بهتر است با بهترین متخصص کودکان درباره ختنه صحبت کنید یا عمل ختنه را انجام ندهید.

مراقبت های پس از ختنه

بعد از عمل ختنه، باید محل زخم تمیز نگه داشته شود و باید از پماد آنتی بیوتیک و ژل پترولیوم  در قسمت زخم استفاده شود. طبق دستور پزشک پانسمان باید تعویض گردد و بعد از عمل کودکان معمولا تا یک روز بی قرار هستند و در پسران بزرگتر انجام ختنه کمی دردناک تر است که به تدریج رفع می شود.

کلام آخر

از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا پایان مقاله بهترین دکتر ختنه در تهران همراهی کردید. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن انتقاد یا پیشنهاد می توانید از طریق سایت پزشکا با ما در ارتباط باشید.