شیردوش وسیله ای است که با آن شیر مادر برای نوزاد جمع آوری می شود. از این وسیله در مواقعی استفاده می شود که مادر به دلایل گوناگونی از فرزند دور است و یا نمی تواند از طریق سینه خود به او شیر دهد. در این مواقع باید با استفاده از شیردوش شیر مادر جمع آوری شود. این شیر را می توان در ظروفی نگهداری کرد.

این شیر نزدیک ۶ ساعت در دمای محیط  و ۲ تا ۳ روز در یخچال باقی می ماند. مادرانی که در محیط بیرون از خانه مشغول فعالیت هستند، استفاده از این روش برای آن ها مناسب می باشد. ما در این مقاله، بهترین شیردوش را به شما معرفی کرده ایم، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

موارد قابل توجه در خرید بهترین شیردوش

شیردوش ها دارای هزینه ای نسبتا بالا می باشند که باید دقت فراوانی هنگام خرید آن داشته باشید. هنگام خرید شیردوش ها شما باید دقت کنید که شیردوش دارای بازدهی بالایی باشد. همچنین باید بهترین متریال در ساخت شیردوش به کار رفته باشد. سعی کنید شیردوشی را بخرید که از یک برند معتبر و شناخته شده می باشد.

شیردوشی را تهیه کنید که دارای دوام بالا و عملکردی کاملا مناسب باشد. همچنین وزنی سبک و دارای تولید صدای کمی باشد. زیرا شیردوش های برقی دارای سر و صدا می باشند باید دقت کنید شیردوشی را تهیه کنید که صدای آن کم باشد. حتما در هنگام خرید شیردوش به گارانتی آن دقت کنید. همچنین از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید.

شیردوش باید طوری طراحی شده باشد که قابل حمل باشد و ناراحتی و درد برای مادر ایجاد نکند. همچنین باید شیردوشی تهیه کنید که بتوانید از آن به آسانی استفاده کنید و استفاده از آن برای شما دشوار و سخت نباشد. سعی کنید از بهترین شیردوش موجود در بازار استفاده کنید.

مهم ترین کاربردهای بهترین شیردوش

استفاده از شیردوش، دارای کاربردهایی می باشد که در این قسمت به برخی از کاربردهای شیردوش می پردازیم. نوزادان نارس که به دلایل و مشکلاتی در بدو تولد درون دستگاه قرار می گیرند و قادر به استفاده مستقیم از شیر مادر نیستند، این روش می تواند برای آن ها بسیار مناسب باشد.

همچنین برای مادران شاغلی که قادر به شیر دادن مستقیم به فرزند خود نمی باشند، استفاده از این روش بسیار مناسب می باشد. مادر می تواند از طریق بهترین شیردوش های دستی و یا برقی شیر خود را جمع آوری کند و در ظرفی نگهداری کند و در زمان نیاز که در محیط کار و یا بیرون از منزل می باشد، به فرزند خود از شیرهای جمع آوری شده بدهد.

همچنین کودکانی که دارای نقص های جسمانی در قسمت لب و دهان خود می باشند و قادر به مکیدن سینه مادر نمی باشند، استفاده از این روش می تواند به آن ها کمک بسیاری کند. همچنین افرادی هستند که باید از داروهای خاصی استفاده کنند و بعد از مصرف دارو نباید به فرزند خود شیر دهند. این افراد می توانند، شیر خود را جمع آوری کنند و در صورت نیاز به فرزند بدهند.

انواع شیردوش

شیردوش دستی

در این روش از شیردوش، برای جمع آوری شیر استفاده می شود. این شیردوش ها دارای پمپی هستند که با فشار دادن آن پمپ با دست، شیر مادر از داخل سینه در شیشه ریخته می شود. این نوع از شیردوش ها نسبت به شیردوش های برقی از هزینه کمتری برخوردار می باشند و همچنین کوچک تر و کم سر و صدا هستند.

برخی افراد بر این نظر هستند که این شیردوش ها سینه را به طور کامل تخلیه نمی کنند. این نوع از شیردوش ها نیازی به استفاده از برق و ذخیره انرژی ندارند.

شیردوش برقی

این شیر دوش ها نسبت به شیردوش دستی دارای هزینه بالاتری می باشند. همچنین سر و صدای آن ها بیشتر می باشد و کمی سنگین تر هستند. استفاده از شیردوش برقی بسیار آسان می باشد. زمانی که نوزاد شما ۳ تا ۴ هفته سن دارد از این روش استفاده کنید، زیرا بعد از آن ممکن است نوزاد دیگر شیشه را نگیرد.

با استفاده از شیردوش برقی می توان همزمان از هردو سینه شیر گرفت. البته هم مدل شیردوش دو پمپه وجود دارد و هم تک پمپه. این شیردوش ها دارای کیف مخصوص می باشند. مکش های شیردوش برقی سریع و کوتاه می باشد. این شیردوش یکی از بهترین شیردوش می باشد.